تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کیفیت زندگی دانش آموزان |
کد مقاله : 1690-5THEEPCK |
نویسندگان |
پریا آذرمی * دانشجو |
چکیده مقاله |
امروزه در مدارس توجه ویژه ای به آموزش مهارت های اجتماعی می شود.این توجه ناشی از این واقعیت است که نوع کنش و واکنش های افراد در برخود با یکدیگر و با مسائل و مشکلات پیرامون کامل دگرگون شده است.احساس نیاز به آموزش فراگیری مهارت های اجتماعی ریشه در این واقعیت دارد که دانش آموزان نیاز به خودشناسی برای خدمت به جامعه خود را دارند. جامعه پویا نیازمند افرادی است که درک درستی از هویت اجتماعی خود داشته باشند.به عبارت بهتر؛ نظام آموزشی یک کشور باید تلاش خود را به کار گیرد تا دانش آموزان در دوران تحصیل امکان دریافت و فراگیری آموزش های مرتبط با مهارت های اجتماعی را دریافت کنند در نتیجه یکی ازمشکلات امروز جامعه ی بشری، عدم تحرک و ضعف در روابط اجتماعی است که منجر به تاخیر در رشد اجتماعی افراد می شود. روش بررسی این پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر ، پژوهش هایی است که در چند سال اخیر در حوزه مهارت های اجتماعی و زندگی دانش آموزان صورت گرفته است. از مجموع 15 مقاله ای که متناسب با ارتباط موضوعی داده ها مورد مطالعه قرار گرفت تعداد 12 نمونه غربالگری و انتخاب شدند و بعد از کدگذاری باز ، محوری و گزینشی ، مفاهیم و مقوله ها استخراج شدند و در نهایت براساس این مولفه های استخراج شده الگویی رسم شد. براساس یافته های این پژوهش آموزش مهارت های اجتماعی بر کیفیت سطح زندگی دانش آموزان موثر است. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی : آموزش ، مهارت اجتماعی ، زندگی ، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |