واکاوی تاثیر محتوای الکترونیکی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1686-5THEEPCK |
نویسندگان |
ساناز یزدان پناه * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه ابعاد زندگی قابل مشاهده می باشد . تعلیم و تربیت نیز مستثنی از این ابعاد نیست و فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه نقش بسیار زیادی در تحصیل دانش آموزان دارد از این رو هدف این پژوهش بررسی تاثیر محتوای الکترونیکی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی می باشد. این پژوهش به روش کیفی و از نوع سنتز پژوهی ، با روش تحلیل محتوا و به کمک کدگذاری انجام شده است .از مجموع 28 مقاله و کتابی که متناسب با ارتباط موضوعی داده ها مورد مطالعه قرار گرفت ، تعداد 22 نمونه به صورت هدفمند انتخاب و 83 مفهوم شناسایی شدند و در نهایت 9 مقوله و 4 مضمون به عنوان مولفه های نهایی استخراج شدند . بر اساس این مولفه های استخراج شده الگویی رسم شد . بر اساس یافته های این پژوهش محتوای الکترونیک بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی تاثیر مثبتی دارد . |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها : محتوای الکترونیک ، یادگیری ، دانش آموزان ، دوره اول ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |