پیوند دانشگاه و مدرسه در زمینه آموزش مهارتهای قرن 21: نگاهی به فرایندهای آموزشی و فناوریهای نوین |
کد مقاله : 1667-5THEEPCK |
نویسندگان |
امیرحسین توانگر *1، فاطمه کریمی جهرمی2، شیما سعیدی2 1آموزش و پرورش 2دانشجو معلم |
چکیده مقاله |
در دنیای امروز، با توجه به تغییرات سریع و پیوسته در زمینههای فناوری، اقتصادی و اجتماعی، نیاز به آموزش مهارتهایی که افراد را برای چالشهای پیچیده و متنوع قرن 21 آماده کند، بهطور فزایندهای احساس میشود. مهارتهایی نظیر تفکر انتقادی، حل مسئله، خلاقیت، مهارتهای همکاری و ارتباطی، سواد دیجیتال، و یادگیری مادامالعمر بهعنوان ضرورتهای اصلی در فرآیند آموزش مدرن شناخته شدهاند. این مهارتها از سوی نهادهای آموزشی و پژوهشی جهانی بهعنوان مبنای تربیت نسل آینده و آمادهسازی آنها برای زندگی حرفهای و اجتماعی مطرح میباشد.این مقاله به بررسی ابعاد مختلف پیوند دانشگاه و مدرسه در زمینه آموزش مهارتهای قرن 21 در ایران میپردازد. در ابتدا، به تعریف و تشریح مهارتهای ضروری قرن 21 و اهمیت آنها در آموزش و پرورش پرداخته میشود. سپس به تحلیل چگونگی انتقال این مهارتها از دانشگاهها به مدارس و برعکس، و تأثیر این همکاریها بر فرآیندهای آموزشی و یادگیری در دو سطح مدارس و دانشگاهها پرداخته میشود. این مقاله همچنین به نقش فناوریهای نوین در تسهیل و تسریع این فرآیندها توجه ویژه دارد و بررسی میکند که چگونه ابزارهای دیجیتال و روشهای آموزشی نوین مانند آموزش آنلاین، مدارس هوشمند و کلاسهای مجازی میتوانند در ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت مهارتهای قرن 21 مؤثر باشند. |
کلیدواژه ها |
پیوند دانشگاه و مدرسه، مهارتهای قرن 21، فناوریهای نوین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |