ضرورت هوش مصنوعی در آموزش
کد مقاله : 1648-5THEEPCK
نویسندگان
عباس عبدلی سجزی *
استادیار،گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 ، تهران، ایران
چکیده مقاله
از آنجایی که هوش مصنوعی یک فناوری نسبتا جدید است، برای درک اینکه چگونه می توان از آن در آموزش به بهترین شکل استفاده کرد، به تحقیق و توسعه بیشتری نیاز است. توجه به هوش مصنوعی در سالهای اخیر شدت گرفته است، زمانی ما می توانیم از هوش مصنوعی در آموزش استفاده کنیم که مبانی و اصول آن را بدانیم، از این رو هدف از نوشتن این مقاله بررسی مبانی، ضرورت و اهمیت، تعاریف، مزایا و معایب هوش مصنوعی در آموزش به روش کتابخانه ای و اسنادی است. یافته ها نشان می دهد که مزایای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش یادگیری شخصی، بازخوردهای سریع، ارزیابی تطبیقی، معلمان مجازی، پشتیبانی از زبان، تحقیقات آموزشی و تجزیه و تحلیل داده ها، کارآیی اداری، سیستم اداری هوشمند، بازیهای آموزشی جذاب، تولید محتوای جذاب، تشویق خلاقیت و تفکر انتقادی است. و معایب استفاده از هوش مصنوعی عدم درک یا آموزش ناکارآمد، هزینه بالای خرید و نگهداری ابزارهای هوش مصنوعی، وابستگی بیش از حد دانش‌آموزان به هوش مصنوعی، تاثیر هوش مصنوعی بر حریم خصوصی و امنیت می باشد. بنابراین هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که آموزش را در دسترس تر، کارآمدتر و موثرتر کند، اما خطرات بالقوه باید هنگام اجرای استراتژی هوش مصنوعی در مدارس در نظر گرفته شود.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، اهمیت و ضرورت، تعاریف، مزایا، معایب، هوش مصنوعی در آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر