آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود |
کد مقاله : 1646-5THEEPCK |
نویسندگان |
رسول رضایی ملاجق *1، اکبر ابراهیمی اورنگ2، مهسا محمودی3 1استادیار- دانشگاه فرهنکیان گروه مشاوره و روانشناسی تهران. ایران. 2استادیار، گروه روان شناسی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 3کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی |
چکیده مقاله |
هدف هدف کلی تحقیق حاضر بررسی آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود میباشد. روش: روش تحقیق این پژوهش، از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان کلیه دانش آموزان دختر ششم ابتدایی شهرستان هشترود به تعداد 128 نفر بودند. نمونه آماری به تعداد 50 نفر (۲۵نفربرای گروه آزمایشی و ۲۵ نفر برای گروه کنترل) باتوجه به روش تحقیق و نظر متخصصان، از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. برای مداخله از برنامه آموزشی مدل حل مسئله اجتماعی دی زوریلا و نزو (1982) و (بیکر، 2017) در ده جلسه یک ساعته برای هر بسته آموزشی استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خودپنداره تحصیلی ویلسون (2007) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تحلیل واریانس یک متغیره استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر خودپندار تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دختر ورزشکار هشترود تاثیر دارد: نتیجه گرفته می شود که می توان از روش آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر افزایش خودپنداره تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود استفاده نمود. |
کلیدواژه ها |
آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی، خودپنداره تحصیلی و دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |