بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد بر کمال گرایی دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود |
کد مقاله : 1644-5THEEPCK |
نویسندگان |
رسول رضایی ملاجق *1، اکبر ابراهیمی اورنگ2، مهسا محمودی3 1استادیار- دانشگاه فرهنکیان گروه مشاوره و روانشناسی تهران. ایران. 2استادیار، گروه روان شناسی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 3کارشناسی ارشد |
چکیده مقاله |
هدف هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد بر کمال گرایی دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود میباشد. روش: روش تحقیق این پژوهش، از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان کلیه دانش آموزان دختر ششم ابتدایی شهرستان هشترود به تعداد 128 نفر بودند. نمونه آماری به تعداد ۷۵ نفر (۲۵نفربرای گروه آزمایشی اول، ۲۵ نفر برای گروه آزمایشی دوم و ۲۵ نفر برای گروه کنترل) باتوجه به روش تحقیق و نظر متخصصان، از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. برای مداخله از برنامه آموزشی بسته آموزش آمایه ذهنی روبه رشد (بیکر، 2017) در ده جلسه ۶۰ دقیقه ای استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های کمال گرایی هویت و فلت (۱۹۹۱) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد بر کمال گرایی تاثیر دارد. و نتیجه گرفته می شود که می توان از روش آموزشی آمایه ذهنی برای کاهش کمال گرای یو افزایش عملکرد دانش آموزان دختر استفاده نمود. |
کلیدواژه ها |
آموزش مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد، کمال گرایی، دانش آموزان ابتدایی دختر هشترود. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |