تاثیر بازی های دیجیتال و آموزش هوشمند بر یادگیری دانش آموزان
کد مقاله : 1643-5THEEPCK
نویسندگان
ساناز اقدامی *1، شکوفه پاشازاده صومعه2، اکبر فرجی ولی کندی3
1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز
2دانشجو دانشگاه تبریز
3دانشجوی دانشگاه تبریز
چکیده مقاله
در ایـن پـژوهش ، کـه بـا هـدف بررسـی تاثیر بازی های دیجیتال و آموزش هوشمند بر یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان تبریز در سال تحصیلی 1403-1402 صورت گرفته ، تلاش بر آن بوده است که نقش آموزش هوشمند بر یادگیری ، موانعی که ایجاد میکند ، اثرات بازی دیجیتال بر سطح یادگیری دانش آموزان ابتدایی ، ارتباط بین فضای مجازی و فضای واقعی و تاثیر این ارتباط بر یادگیری دانش آموزان مورد مطالعه قرار گیرد .
روش انجام تحقیق از نوع توصـیفی پیمایشی می باشد . نمونه مورد بررسی تعداد 10 تن از آموزگاران دو مدرسه ( مدرسه ابتدایی دولتی شهید ستارزاده و مدرسه غیرانتفاعی اندیشه ناب) میباشند که بصورت تصادفی انتخاب شدند . جمع آوری اطلاعات بـه وسیله پرسشنامه و پاسخ بـا مقیاس لیکرت پـنج گزینه ای بـوده است .
نتایج پــژوهش نشان میدهد که رسانه های دیجیتال بطور چشم گیری منجر به افزایش تعمق فکری ، استدلال منطقی ، تخیل و قوه خلاقیت ، مهارت تصمیم گیری در دانش آموزان میشود. همچنین استفاده از این رسانه امکان تکرار پذیری مطالب و سرعت انتقال مفاهیم را منجر میشود. همچنین این رسانه ها منجر به کاهش هم فکری و یادگیری اجتماعی و افزایش بی انضباطی در کلاس درس را منجر می شود.
کلیدواژه ها
فضای مجازی ، آموزش هوشمند ، یادگیری ، شهر تبریز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر