الگوی تربیت معلمان در عرصه تولید محتوا با فناوری هوش مصنوعی-جاسپر
کد مقاله : 1636-5THEEPCK
نویسندگان
فرهاد شفیع پور مطلق *
دانشیار مدیریت آموزشی، واحد محلات، دانشگاه آزاد اسلامی، محلات، ایران
چکیده مقاله
جاسپر، یکی از ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی، برایت ئولید متن با یک توضیح ساده است. این ابزار کاربردی می تواند بطور خودکار هر متنی را برای فرد بنویسد. مهارت جاسپر در تولید محتوا با سرعت چشمگیری می تواند بهره وری تولید کنندگان محتوا را تا حد زیادی افزایش دهد. توانایی آن در پیشنهاد ایده ها و جمله بندی خوب، خلاقیت نویسندگان را افزایش می دهد. با این مقدمه، هدف این پژوهش ارائه الگوی تربیت معلمان در عرصه تولید محتوا با فناوری هوش مصنوعی-جاسپر است. روش پژوهش پدیدارشناسی ،میدان پژوهش شامل کلیه افرادی بوده است که با این ابزار تولید محتوا کرده اند. شیوه نمونه گیری هدفمند تا حد اشباع داده ها به تعداد 16 نفر انجام گرفت. ابزار پژوهش مصاحبه عمیق و غیرساختاریافته وشیوه تحلیل داده ها برپایه دسته بندی مفاهیم باز، مقوله محوری و مقوله فراگیر صورت پذیرفت. بطور کلی نتایج نشان داد، الگوی تربیت معلمان در عرصه تولید محتوا با فناوری هوش مصنوعی-جاسپر مشتمل بر ابعاد پنجگانه (شخصی سازی یادگیری، کاربری یادگیری، توسعه مهارت های فناوری اطلاعات، مهارت تدوین، آشنایی با ابزارها و کاربردها) بوده است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، تربیت معلمان، جاسپر، الگو، تولید محتوا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی