| تحلیل تأثیر برنامه درسی پنهان بر کاهش حواسپرتی دیجیتال در محیطهای آموزشی | 
| کد مقاله : 1625-5THEEPCK (R2) | 
| نویسندگان | 
| علی  عسگرانی *1، حسین  افلاکی فرد2 1دانشجو 2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان.تهران.ایران | 
| چکیده مقاله | 
| این مقاله به بررسی پدیده حواسپرتی دیجیتال در کلاسهای درس پرداخته و چالشها و راهحلهای ممکن برای مقابله با این مشکل را مورد بررسی قرار میدهد. استفاده گسترده از دستگاههای هوشمند و فناوریهای دیجیتال در فرآیند آموزشی، دانشآموزان را بیشتر در معرض حواسپرتی دیجیتال قرار میدهد. این مسئله میتواند تاثیرات منفی قابل توجهی بر یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان داشته باشد. در این مقاله، عوامل مختلفی که منجر به حواسپرتی دیجیتال میشوند مورد بررسی قرار گرفته و تأثیرات منفی آنها بر فرآیند یادگیری تحلیل میشود. بهعلاوه، راهکارهای موثری برای کاهش و مدیریت حواسپرتی دیجیتال در کلاسهای درس ارائه میشود. از جمله این راهکارها میتوان به آموزش مهارتهای مدیریت زمان و توجه، ایجاد محیطهای آموزشی جذاب و پویا، و استفاده هوشمندانه از فناوری در فرآیند آموزشی اشاره کرد. همچنین، نقش معلمان و والدین در کاهش حواسپرتی دیجیتال دانشآموزان و ایجاد محیطهای یادگیری موثر و متمرکز نیز مورد بحث قرار میگیرد. با اجرای راهکارهای پیشنهادی و آگاهیرسانی مناسب، میتوان به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانشآموزان کمک کرد و تاثیرات منفی حواسپرتی دیجیتال را کاهش داد. | 
| کلیدواژه ها | 
| کلید واژه: حواسپرتی دیجیتال، فناوریهای دیجیتال، مدیریت زمان، محیطهای آموزشی، عملکرد تحصیلی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
