| بررسی تاثیر اشتیاق تحصیلی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی | 
| کد مقاله : 1618-5THEEPCK (R1) | 
| نویسندگان | 
| سید علی  نعمتی مرشت *1، فرحروز   پرتوی2، عسل  اسماعیلی گللو3 1اداره ی آموزش و پرورش استان اردبیل 2دانشگاه فرهنگیان 3اداره ی آموزش و پرورش | 
| چکیده مقاله | 
| هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر اشتیاق تحصیلی بر یادگیری دانش آموزان است .  روش پژوهش حاضر کیفی و در قالب مروری – توصیفی میباشد . و برای گردآوری داده ها،از منابع معتبر علمی، اسناد موجود، و مطالعات کتابخانه ای استفاده شده است. این اطلاعات به صورت توصیفی تحلیل و تفسیر شده است . یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که یکی از شاخصه هایی که در یادگیری درس تاثیر میگذارد اشتیاق تحصیلی است . اشتیاق دانشجو منجر به رشد اجتماعی شناختی و پیشرفت تحصیلی میگردد دانش آموزان درگیر بیشتر مطالعه رضایت تحصیلی بیشتری دارند و بیشتر فارغ التحصیل میشوند (فین (۱۹۹۳) . بنابراین مفهوم اشتیاق نه تنها به خاطر ارزش خودش به عنوان یک هدف ،آموزشی بلکه به خاطر ارتباط منطقی آن با پیامد های آموزشی مهم و برجسته است. و اشتیاق تحصیلی انگیزه ای برای افزایش یادکیری دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دوره ی ابتدایی است . | 
| کلیدواژه ها | 
| اشتیاق تحصیلی ، یادگیری ، دوره ی ابتدایی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی | 
