تقویت دانش آموزش محتوا، با بازی ویادگیری دردوره ی ابتدایی( مطالعه ی موردی)
کد مقاله : 1608-5THEEPCK
نویسندگان
محدثه روزبه *1، آیناز مرادی1، اسما امیری مقدم1، آرزو احمدآبادی2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
2گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
چکیده مقاله
در این پژوهش به بررسی اهمیت نقش بازی‌ها در فرایند آموزش و رسیدن به یادگیری محتوا پرداخته شده است. از این رو انواع بازی ها شامل بازی‌های ویدیویی، بازی‌های تخته‌ای یا فعالیت‌های تعاملی می تواند نقش موثری در بهبود دانش محتوای تربیتی داشته باشد. براین اساس از رویکرد کیفی از نوع توصیفی و با ابزار بررسی اسناد بررسی شده است و برای جمع آوری داده‌ها از کتاب‌ها، مقالات به روز در سایت‌های معتبر علمی استفاده شده با توجه به یافته ها؛ بازی نه تنها برای سرگرمی بلکه به عنوان ابزار اساسی و مهم برای یادگیری و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان شناخته می‌شود همچنین بررسی های انجام شده در این پژوهش نشان می دهد که بازی‌های آموزشی می‌توانند به ارتقای مشارکت و تعامل دانش‌آموزان کمک کرده و در نتیجه یادگیری موثرتر و جذاب‌تری به همراه داشته باشند. بنابراین می تواند بازی نقش بسیار مهمی در آموزش فعال و ایجاد یادگیری پایدار در دانش آموزان را داشته باشد.
کلیدواژه ها
بازی، یادگیری، دانشِ آموزش محتوا.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر