طراحی وکاربرد بازی در آموزش درس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1607-5THEEPCK |
نویسندگان |
سمیه حقی * گروه آموزش علوم اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665 تهران، ایران |
چکیده مقاله |
یکی از مسائل نوین آموزشی، بهره گیری از روش های تدریس فعال است که به یادگیری عمیق دانش آموزان می انجامد. بازی به عنوان یکی از این روش های خلاق، نقش مهمی را در بهبود عملکرد و پیشرفت دانش آموزان ایفا می نماید. بازی رویکرد خلاقی است که می توان آن را به صورت انفرادی یا گروهی به کار برد. هدف این پژوهش، طراحی و کاربرد بازی در یادگیری درس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی است. پژوهش حاضر با روش کیفی و ابزار مصاحبه با معلمان دوره ابتدایی شهر اراک، اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری نموده است. طبق نتایج، طراحی و کاربرد بازی ها، هم در مرحله آموزش و هم ارزشیابی، توانسته است عملکرد و یادگیری دانش آموزان را در درس مطالعات اجتماعی ارتقا دهد زیرا بازیها، به دانش آموزان اجازه میدهد تا با بروز احساسات و عواطف خود، روابط اجتماعی مطلوبی را در جامعه از خود نشان دهند. |
کلیدواژه ها |
بازی، آموزش، یادگیری عمیق، مطالعات اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |