تاثیر رقابت ناسالم بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی مدارس شهرستان ارومیه |
کد مقاله : 1599-5THEEPCK |
نویسندگان |
محمد مجیدپورخوئی * استادیار،گروه آموزش معارف اسلامی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889-14665 تهران،ایران |
چکیده مقاله |
این مطالعه به بررسی تأثیر رقابت ناسالم بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی در شهرستان ارومیه پرداخته است. با افزایش فشارهای رقابتی در نظام آموزشی، این پژوهش به دنبال شناسایی ابعاد مختلف این رقابت و اثرات آن بر روحیه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان میباشد. این مطالعه نشان داد که رقابت ناسالم میتواند روابط اجتماعی دانشآموزان را تضعیف کند و احساس انزوا و عدم همکاری را در میان آنان گسترش دهد. همچنین، بررسیها حاکی از آن بود که نیاز به حمایتهای عاطفی و آموزشی از سوی والدین و معلمان وجود دارد تا دانشآموزان بتوانند در یک محیط یادگیری سالمتر و بدون فشار رقابتی رشد کنند.در نهایت، پیشنهادات این پژوهش بر طراحی برنامههای آموزشی مبتنی بر همکاری و ارزیابیهای فردی تأکید دارد و برای کاهش اثرات منفی رقابت ناسالم، به استفاده از منابع دیجیتال و فنآوریهای آموزشی توصیه میشود. این تحقیق بر اهمیت تغییر رویکردهای آموزشی و ترویج یادگیری مثبت تأکید میکند تا محیطی مناسب برای رونق و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان فراهم آید. |
کلیدواژه ها |
رقابت ناسالم، انگیزش، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان ابتدایی، شهرستان ارومیه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |