تأثیر یادگیری مبتنی بر بازی بر آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1597-5THEEPCK
نویسندگان
محسن خسروی *
استادیار، گروه آموزشی مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665. تهران. ایران
چکیده مقاله
هدف: این پژوهش بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر بازی بر آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی است.روش: روش پژوهش با رویکرد کیفی تحلیلی برای پاسخ به سوالات است. در این پژوهش از 28 مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی استفاده شد. چهار سوال: 1.چه نوع بازی هایی برای یادگیری علوم کامپیوتر در دوره ابتدایی استفاده می شود؟2.با رویکرد یادگیری مبتنی بر بازی، چه موضوعاتی در علوم کامپیوتر تدریس شده است؟3.هدف از اجرای رویکرد یادگیری مبتنی بر بازی چیست؟4.چه زمینه هایی را می توان برای تحقیقات بیشتر در مورد یادگیری مبتنی بر بازی در علوم کامپیوتر در آموزش ابتدایی شناسایی کرد؟ به صورت تحلیلی پاسخ داده شد. یافته های پژوهش نشان داد در کشور ما بازی های مطلوب برای یادگیری مطلوب محدود هستند و حرکت کشورها برای تدریس های مبتی بر بازی برای پیشرفت تحصیلی سرعت پیدا کرده است. و نتایج پژوهش: نشان داد که استفاده از رویکرد مبتنی بر بازی باعث ابتکارات متعددی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی شده و توانایی‌های کدنویسی و حل مسئله آن ها توسعه پیدا می کند.
کلیدواژه ها
بازی های یادگیری ، توسعه یادگیری، دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر