بررسی نقش بازی های آموزشی در میزان یادگیری و رشد تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه |
کد مقاله : 1596-5THEEPCK |
نویسندگان |
فرشید رستم زاده *1، کوثر قاسم زاده2، ندا رفع پور3 1دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد ارومیه 2کارشناس ژنتیک ، واحد مراغه.دانشگاه آزاد اسلامی .مراغه.ایران 3کارشناسی آموزش ابتدایی ، گروه علوم تربیتی .واحد ارومیه .دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه .ایران |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی نقش بازیهای آموزشی در میزان یادگیری و رشد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه انجام گرفته استتحقیق حاضر از نظر هدف و ماهیت از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش از نوع کمی و از منظر استراتژی و مسیر اجرا نیمهآزمایشی بوده و از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه بود که بر اساس آمار سال 1404-1403 به تعداد 12659 نفر بودند، از بین این افراد دو کلاس 30 نفره به عنوان گروه کنترل و آزمایش انتخاب شدند نتایج آزمون تحلیل واریانس نمرات میزان یادگیری را نشان می دهد میزان یادگیری در گروه تجربی در دو نوبت اندازه گیری پیش آزمون پس آزمون با هم تفاوت معنی داری دارند (p<0.05). اما در گروه کنترل این آزمون ها با هم تفاوت معنی داری ندارند، همچنین ضریب اتا در گروه آزمایش (745/0) مناسب است که نشان دهنده تغییرات به وسیله مداخله می باشد. همچنین رشد تحصیلی در گروه تجربی در دو نوبت اندازه گیری پیش آزمون پس آزمون و پیگیری با هم تفاوت معنی داری دارند (p<0.05). اما در گروه کنترل این آزمونها با هم تفاوت معنی داری ندارند، همچنین ضریب اتا در گروه آزمایش به ترتیب (620/0) مناسب است که نشان دهنده تغییرات به وسیله مداخله می باشد. |
کلیدواژه ها |
بازی های آموزشی، میزان یادگیری، رشد تحصیلی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |