شایستگی های دیجیتال؛ رویکرد جدید آموزش چند مهارتی در دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1591-5THEEPCK |
نویسندگان |
ابراهیم طاهری نمهیل1، زهرا رستمی برندق *2 1دانشگاه تهران 2دانشگاه آزاد اردبیل |
چکیده مقاله |
د ر چند دهه اخیر، انقلاب فناوری در اکثر نقاط جهان رخ داده است آینده و پیشرفت آموزش و پرورش به طور قابل توجهی با پیشرفت های فناوری های جدید پیوند خورده است. جامعه به طور چشم گیری از شرایط زندگی شکل سنتی به دانش محور -که در آن خلاقیت و اختراع، جامعه را به حرکت در می آورد تغییر کرده است. فناوری اطلاعات نیز در سالهای اخیر تحولات عمده ای را درآموزش ، یاد دهی و یادگیری تجربه کرده و فناوری نوظهوری را به نمایش می گذاردکه شیوه آموزش را متحول کرده است بنابراین، پژوهش حاضر تلاش دارد با بهره گیری از روش تحقیق تحلیلی- توصیفی به این پرسش پاسخ دهد که آموزش شایستگی های دیجیتال دردوره ابتدایی شامل چه ابعاد و ویژگیهایی است ونتایج بررسی نشان می دهد دانش آموز برخوردار از شایستگی دیجیتال، میتواند هنگامی که در دنیای دیجیتال است، دسترسی به دانش، اطلاعات و محتوای دیجیتال را مدیریت کند. درنتیجه تدوین برنامه درسی آموزش شایستگی دیجیتال در مدارس به تربیت نسلی آشنا به فرصتها و آسیبهای فضای دیجیتال و بهره گیری مناسب نسل، جدید از فضای دیجیتال می شود. |
کلیدواژه ها |
آموزش ابتدایی ، سواد دیجیتال ،آموزش دیجیتال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |