| شایستگی های دیجیتال؛ رویکرد جدید آموزش چند مهارتی در دوره ابتدایی | 
| کد مقاله : 1591-5THEEPCK | 
| نویسندگان | 
| ابراهیم  طاهری نمهیل1، زهرا  رستمی برندق *2 1دانشگاه تهران 2دانشگاه آزاد اردبیل | 
| چکیده مقاله | 
| د ر چند دهه اخیر، انقلاب فناوری در اکثر نقاط جهان رخ داده است آینده و پیشرفت آموزش و پرورش به طور قابل توجهی با پیشرفت های فناوری های جدید پیوند خورده است. جامعه به طور چشم گیری از شرایط زندگی شکل سنتی به دانش محور -که در آن خلاقیت و اختراع، جامعه را به حرکت در می آورد تغییر کرده است. فناوری اطلاعات نیز در سالهای اخیر تحولات عمده ای را درآموزش ، یاد دهی و یادگیری تجربه کرده و فناوری نوظهوری را به نمایش می گذاردکه شیوه آموزش را متحول کرده است بنابراین، پژوهش حاضر تلاش دارد با بهره گیری از روش تحقیق تحلیلی- توصیفی به این پرسش پاسخ دهد که آموزش شایستگی های دیجیتال دردوره ابتدایی شامل چه ابعاد و ویژگیهایی است ونتایج بررسی نشان می دهد دانش آموز برخوردار از شایستگی دیجیتال، میتواند هنگامی که در دنیای دیجیتال است، دسترسی به دانش، اطلاعات و محتوای دیجیتال را مدیریت کند. درنتیجه تدوین برنامه درسی آموزش شایستگی دیجیتال در مدارس به تربیت نسلی آشنا به فرصتها و آسیبهای فضای دیجیتال و بهره گیری مناسب نسل، جدید از فضای دیجیتال می شود. | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش ابتدایی ، سواد دیجیتال ،آموزش دیجیتال | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
