تأثیر هوش مصنوعی برآموزش ضرب در پایه ی سوم ابتدایی
کد مقاله : 1587-5THEEPCK
نویسندگان
آرش بختیاری *
دانشجوی دانشگاه فرهنگیان رشته ی آموزش ابتدایی پردیس شهید مقصودی همدان
چکیده مقاله
هدف این پژوهش، بررسی نقش هوش مصنوعی در بهبود آموزش مفهوم ضرب در پایه سوم ابتدایی و ارتقای کیفیت یادگیری در این حوزه است. تسلط بر عملیات ضرب به‌عنوان یکی از مهارت‌های اساسی ریاضی، نقش کلیدی در رشد توانمندی‌های شناختی دانش‌آموزان دارد. با این‌ حال، روش‌های سنتی آموزش که عمدتاً مبتنی بر تکرار و حفظ کردن است، در بسیاری از موارد موجب کاهش درک عمیق ومشارکت یادگیرندگان می‌شود. در این پژوهش، به روش کتابخانه‌ای، تأثیر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر بهینه‌سازی فرآیند یادگیری ضرب بررسی شده است.هوش مصنوعی با امکان ارائه آموزش شخصی‌سازی‌شده، شناسایی و تحلیل نقاط ضعف یادگیری و پیشنهاد تمرین‌های متناسب با نیازهای فردی، به بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان منجر می‌شود. همچنین، محیط‌های یادگیری تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی موجب افزایش انگیزه، مشارکت فعال و پایداری یادگیری می‌شود. افزون بر این، تحلیل داده‌های آموزشی توسط هوش مصنوعی به معلمان امکان می‌دهد تا رویکردهای تدریس خود را به‌صورت علمی و داده‌محور بهینه‌سازی کنند. در مجموع، یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بهره‌گیری از هوش مصنوعی در آموزش ضرب نه‌تنها کیفیت یادگیری را ارتقا می‌بخشد، بلکه با فراهم‌سازی تجربه‌ای پویا و متناسب با نیازهای هر دانش‌آموز، می‌تواند به تحولی اساسی در آموزش ریاضی منجر شود.
کلیدواژه ها
آموزش ابتدایی،ریاضی، ضرب،هوش مصنوعی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر