مولفههای سواد رسانهای و نقش آموزش سوادرسانهای در کاهش آسیبهای نوپدید اجتماعی دانشآموزان |
کد مقاله : 1560-5THEEPCK |
نویسندگان |
ساینا مرتضوی *1، نرگس پورطالب2 1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
این پژوهش به منظور بررسی مولفههای سوادرسانهای و نقش آموزش سوادرسانهای در کاهش آسیبهای نوپدید اجتماعی دانشآموزان صورت گرفت. امروزه به دلیل اینکه زندگی ما به رسانهها وابسته است؛ مطالعه در زمینه رسانهها و افزایش آگاهی در آن زمینه اهمیت می یابد. بسیاری از اقشار جامعه از جمله دانشآموزان و نوجوانان به علت نداشتن سوادرسانهای در معرض آسیب های رسانه، فضای مجازی و اینترنت قرار می گیرند. از جمله این آسیب ها ایجاد مشکلات خانوادگی، اختلال در هویت یابی، برقراری روابط نامتعارف و مدگرایی و.. است اما اگر والدین آموزش های لازم را در این زمینه ببینند، محدودیت هایی برای فرزندانشان قرار دهند و مدرسه کتاب ها و مجلاتی با موضوعات سوادرسانهای برای دانشآموزان تهیه کند از وقوع این دسته آسیب های نوپدید جلوگیری می شود. جهت دستیابی به این هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانهای از قبیل مقالات و سایت های Sid، Magiran و.. استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش سوادرسانهای نقش مهمی در کاهش آسیبهای نوپدید اجتماعی دانشآموزان دارد. |
کلیدواژه ها |
سواد رسانه ای، آموزش، آسیب های اجتماعی، نوپدید |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |