بررسی اهمیت آموزش و یادگیری مبتنی بر بازی در دوره ی ابتدایی: مطالعه ی مروری
کد مقاله : 1551-5THEEPCK (R1)
نویسندگان
زهرا رحیمی *
دانشجوی کارشناسی پیوسته ی دانشگاه فرهنگیان، تهران ، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر، به بررسی اهمیت اساسی آموزش و یادگیری مبتنی بر بازی در دوره ابتدایی و تأثیر عمیق آن بر فرآیند یادگیری کودکان می‌پردازد. این مطالعه، به‌صورت مروری کتابخانه ای انجام شده و با تحلیل منابع معتبر شامل؛ کتاب‌ها و مقالات علمی، نقش حیاتی بازی به‌عنوان ابزاری مؤثر در فرآیند یاددهی- یادگیری را به‌ وضوح تبیین می‌سازد. یافته‌های این تحقیق، نشان می‌دهند که بازی‌ها می‌توانند انگیزه و اشتیاق کودکان به یادگیری را به‌طرز چشمگیری افزایش دهند و فضایی جذاب و خلاقانه برای تجربه عملی مفاهیم فراهم کنند. این رویکرد، به پرورش خلاقیت و افزایش ابتکار عمل در کودکان کمک کرده و به ایجاد محیط‌های آموزشی غنی منجر می‌شود که مشارکت فعال دانش‌آموزان را در فرآیند یادگیری تقویت می‌کند. بنابراین، این پژوهش به معلمان و سیاست‌گذاران آموزشی توصیه می‌کند که با استفاده از تکنیک‌های مبتنی بر بازی، فضایی شاداب و مؤثر برای یادگیری ایجاد کنند. نتایج این تحقیق بر اهمیت ادغام یادگیری مبتنی بر بازی در برنامه‌های آموزشی تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که چنین ادغامی، نه‌تنها می‌تواند کیفیت یادگیری در دوره ابتدایی را به‌طرز چشمگیری بهبود بخشد، بلکه توجه تصمیم‌گیرندگان آموزشی را به اهمیت بازی به‌عنوان یک استراتژی کلیدی جلب می‌کند.
کلیدواژه ها
یادگیری،آموزش مبتنی بر بازی، دوره ابتدایی، کودکان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر