بررسی تاثیر روشهای یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی و نشاط دانش آموزان در مدارس ابتدایی شهر ملکان
کد مقاله : 1550-5THEEPCK
نویسندگان
رسول رضایی ملاجق *
استادیار- دانشگاه فرهنکیان گروه مشاوره و روانشناسی تهران. ایران.
چکیده مقاله
هدف هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر روشهای یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی و نشاط دانش آموزان در مدارس ابتدایی شهر ملکان می‏باشد.
روش: روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش، روش گروه کنترل با پیش‌آزمون –پس‌آزمون است که جزء روش-های نیمه آزمایشی است. جامعه ی آماری کلیه دانش آموزان پایه ششم می باشد و نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله‌ای انجام شد. برای این منظور 60 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند که 30 نفر در گروه آزمایش و 30 نفر دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار اندزه گیری تحقیق حاضر سه پرسشنامه، یادگیری مشارکتی استیفان (2007)، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فام و تیلور (۱۹۹۴) و نشاط دانش آموزان بر اساس چارچوب عباسی (1383) می باشد که پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برآورد و تایید گردید و پکیج یادگیری مشارکتی GI (کاظمی و همکاران، 1401) ۱۰ هفته (دو جلسه ۴۵ دقیقه ای در هفته) مورد استفاده قرار گرفت.
یافته ها: ماحصل یافته ها نشان داد که روشهای یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی شهر ملکان تاثیر دارد. همچنین روشهای یادگیری مشارکتی بر نشاط دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی شهر ملکان تاثیر دارد.
کلیدواژه ها
روشهای یادگیری مشارکتی، پیشرفت تحصیلی، نشاط دانش آموزان و مدارس ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر