نقـش روش های مشاوره ای در مواجهه با مشکلات رفتاری و تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1546-5THEEPCK (R1) |
نویسندگان |
امیررضا علی محمدی * دانشجو معلم راهنمایی و مشاوره |
چکیده مقاله |
مشکلات رفتاری و تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی، می توانند تأثیرات عمیقی بر عملکرد تحصیلی، رشد اجتماعی و عاطفی آن ها داشته باشند. این مقاله، به بیان مفهوم مشکلات رفتاری و تحصیلی، روش های مشاوره ای مرتبط، نقش و تأثیرات آن ها در دوره ابتدایی، می پردازد. باتوجه به اینکه دوره ابتدایی در همه نظام های تحصیلی، مهم ترین دوره تحصیلی به شمار می رود، لازم است تا به صورت دقیق، علمی و با حساسیت های لازم نسبت به آن برخورد شود. پژوهش حاضر، با هدف اینکه روش ها و راهکار های مشاوره ای چه نقشی در کاهش و یا رفع مشکلات رفتاری و تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی داشته، انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است که از نوع تحقیق توصیفی، روش (مروری) انجام گرفته است و مشکلات رفتاری و تحصیلی، راهبرد های مرتبط مشاوره ای و نقش آن را در دوره ابتدایی مرور می کند و نشان می دهد که مداخلات مشاوره ای مؤثر، می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا این مشکلات را شناسایی و مدیریت کرده و در نهایت به بهبود عملکرد تحصیلی و رفتار های مثبت دست یابند. |
کلیدواژه ها |
دانش آموزان ابتدایی، مشکلات رفتاری و تحصیلی و روش های مشاوره ای. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |