نقش راهبرد های مشاوره ای بر کاهش استرس و اضطراب تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1544-5THEEPCK (R1)
نویسندگان
امیررضا علی محمدی *
دانشجو معلم راهنمایی و مشاوره
چکیده مقاله
استرس و اضطراب تحصیلی از مشکلات رایج در میان دانش آموزان دوره ابتدایی است که می تواند نقش های منفی بر عملکرد تحصیلی و سلامت روانی آن ها داشته باشد. این مقاله، به بیان مفهوم استرس و اضطراب تحصیلی، نقش و تأثیرات آن ها در دوره ابتدایی و همچنین روش های مشاوره ای مرتبط در جهت کاهش آن، می پردازد. باتوجه به اینکه دوره ابتدایی در همه نظام های تحصیلی، مهم ترین دوره تحصیلی به شمار می رود، لازم است تا به صورت دقیق، علمی و با حساسیت های فراوان نسبت به آن برخورد شود. پژوهش حاضر، با هدف اینکه روش ها و راهکار های مشاوره ای چه نقشی در کاهش و یا رفع استرس و اضطراب تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی داشته، انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است که از نوع تحقیق توصیفی، روش (مروری) انجام گرفته است و استرس و اضطراب تحصیلی، راهبرد های مرتبط مشاوره ای و تأثیر آن را در دوره ابتدایی مرور می کند و نشان می دهد که مداخلات مشاوره ای مؤثر، می توانند به کاهش استرس و اضطراب تحصیلی دانش آموزان ابتدایی کمک کرده و بهبود عملکرد تحصیلی و رفاه روانی آن ها را به همراه داشته باشد.
کلیدواژه ها
دانش آموزان ابتدایی، استرس و اضطراب تحصیلی و روش های مشاوره ای.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر