اهمیت بازی گروهی و مثبت اندیشی در راستای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1542-5THEEPCK |
نویسندگان |
سیده مهدیه نفس نژاد فاخر *1، فاطمه محمد آبادی1، آرزو احمد آبادی2 1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان 2گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665-889 تهران، ایران |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش تاثیرات بازی گروهی بر مثبت اندیشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی است. روش تحقیق رویکرد کیفی از نوع توصیفی_تحلیلی است. شیوه جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای بوده و جمعآوری اطلاعات با بررسی منابع مختلف و جست وجو در پایگاه های علمی معتبر و نشریات داخلی صورت گرفت. با توجه به مقالات بررسی شده در سال های اخیر و با بررسی کتاب های مرتبط در خصوص بازی، مثبت اندیشی و پیشرفت تحصیلی متوجه شدیم که بازی به خصوص بازی گروهی تاثیرات شایانی بر روی ایجاد و بهبود مهارت مثبت اندیشی دارد؛ همچنین مثبت اندیشی به نوبه خود نیز باعث پیشرفت تحصیلی می شد و می توان بیان داشت که بازی بر روی(مثبت اندیشی، حافظه قوی تر، افزایش هوش، توانایی حل مسئله، تقویت تخیل و غلبه بر استرس) نیز موثر بوده است و می تواند از این طریق موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شود. بنابراین نباید بازی گروهی را تنها به عنوان یک لذت و سرگرمی نگریست. بازی گروهی لازمه زندگی کودکان در دوره ابتدایی 6_12 سالگی است؛ بنابراین نباید در مدارس ابتدایی به بازی گروهی بی توجه بود. |
کلیدواژه ها |
بازی، بازی گروهی، مثبتاندیشی، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |