نقش هوش مصنوعی در خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1533-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
خداویردی عباس زاده معروفان *1، لیدا لطفی2
1رییس دانشگاه
2کارشناسی ارتباط تصویری
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و نقش آن در افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی است. درعصر فناوری، هوش مصنوعی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در بهبود و ارتقاء و کیفیت بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری دانش آموزان و آموزش معلمان اهمیت یافته است.
بهره گیری از توانمندی‌های هوش مصنوعی، تجربه‌های آموزشی مختلفی را ارائه داده و اثرات مثبت و چشمگیری را بر کیفیت و کارآمدی در حوزه آموزش منجر می‌شود. در صورتی که از هوش مصنوعی به درستی استفاده شود می‌تواند آموزش را دگرگون کند. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می توان به صورت خودکار و بهینه تمرینات و سوالات را برای دانش آموزان طراحی و به صورت دقیق از عملکرد دانش آموزان گزارش تهیه و به آنها باز خورد داد.
در جوامعی که تفاوتهای اقتصادی و اجتماعی چشمگیری وجود دارد و دسترسی متوازن به آموزش عملا ممکن نیست. استفاده از هوش مصنوعی این تفاوت‌ها را کاهش داده و به دانش آموزان در تمام لایه های اجتماعی فرصتی یکسان برای یادگیری و دستیابی به دانش داده است. این تساوی در دسترسی به آموزش بهبود چشمگیری در شاخص‌های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان ایجاد خواهد کرد. با این حال، باید توجه داشت که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین معلمان و ارتباط انسانی در آموزش باشد. بهتراست از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در امر آموزش استفاده کرده و همچنان به ارتباط انسانی و تجارب معلمان توجه نمود.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، یادگیری، دانش آموزان، کیفیت بخشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر