تأثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت اجتماعی و اعتماد به نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره دوم ناحیه 6 مشهد |
کد مقاله : 1506-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
مهدی تقوایی * دکترای علوم تربیتی |
چکیده مقاله |
این تحقیق بهمنظور بررسی تأثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارتهای اجتماعی و اعتماد به نقس در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره دوم ناحیه شش شهر مشهد انجام شد. روش این پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره دوم ناحیه شش شهر مشهد بود که با استفاده از ترکیب روش های خوشه ای و تصادفی سیستماتیک 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. افراد نمونه بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایشی (8 جلسه آموزش) و گروه گواه (بدون آموزش) قرار گرفتند. آزمودنیها، قبل و بعد از جلسات به آزمونهای مهارت اجتماعی ماتسون (1983) و اعتماد به نفس کوپر اسمیت (1995) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روشهای آماری نظیر فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش سواد رسانهای بر مهارت های اجتماعی و اعتماد به نفس در سطح 01/0P< تاثیر معنادار دارد. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: سواد رسانهای، مهارتهای اجتماعی، اعتماد به نفس. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |