بررسی نقش هوش مصنوعی در ارنقای کیفیت آموزشی آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1504-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
خالد مفاخری * معلم آموزش و پرورش اردبیل ناحیه ۱ |
چکیده مقاله |
در این مقاله که از نوع اسنادی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی و توصیفی می باشد و در بازه زمانی آن بین سالهای 2019 تا 2023 صورت گرفته است ما به بررسی بررسی نقش هوش مصنوعی در ارنقای کیفیت آموزشی آموزش و پرورش و نقش هوش مصنوعی در تدریس پرداخته ایم و به این نتیجه رسیدیم که استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش ایده بسیار خوبی برای بهینه کردن روش های آموزشی است. هوش مصنوعی فقط روش تدریس معلمان را متحول نمی کند. بلکه روش یادگیری دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد. فناوریهای فراگیر و هوشمصنوعی، آموزش عملی و نوآورانه را از طریق ابزارهای دیجیتال و پلتفرمهای یادگیری مجازی ترویج میکنند، درنتیجه ، این پتانسیل های هوش مصنوعی در حوزه ی آموزش باعث شده است که بسیاری از کشورها سرمایه گذاری هایی جهت توسعه بیشتر هوش مصنوعی و افزایش مطالعات در زمینه های مختلف از جمله آموزش انجام دهند توانایی های AIED به طور گسترده ای شناخته شده است که می تواند برای پشتبانی تخصصی و افزایش آگاهی از شکاف دانش مورد استفاده قرار گیرد .در ادامه پیشنهاداتی در رابطه با نحوه اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺴﺌﻮﻻﻧﻪ از ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮعی و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮات اﺣﺘﻤﺎلی ارایه شده است. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش و پرورش، فناوری، کیفیت آموزشی، تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |