تاثیرات رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیند آموزش ابتدایی
کد مقاله : 1503-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
خداویردی عباس زاده معروفان1، مرتضی نوری برمس *2
1گروه آموزشی زیست شناسی ، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران - ایران
2دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تبریز
چکیده مقاله
فرآیند یادگیری مدارس مقاطع ابتدایی دوره اول را می توان با کاربست هوش مصنوعی در جنبه های مختلف غنی کرد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر آموزش ابتدایی می باشد. بر اساس یک روایت و چارچوبی برای ارزیابی هوش مصنوعی از یک تحلیل اولیه، دامنه مطالعه به کاربرد و اثرات هوش مصنوعی در مدیریت، آموزش و یادگیری در مدارس ایتدایی محدود شد. رویکرد تحقیق کیفی، استفاده از مرور ادبیات به عنوان طرح و رویکرد تحقیق مبتنی بر تحلیل محتوا مورد استفاده قرار گرفت و به طور موثر تحقق هدف مطالعه را تسهیل کرد اما چارچوب‌های سواد هوش مصنوعی برای این گروه سنی هنوز توسعه نیافته است. یافته‌ها نشان می‌دهد که سواد هوش مصنوعی در تقاطع سواد دیجیتال، سواد داده، تفکر محاسباتی و اخلاق هوش مصنوعی قرار دارد و بر نیاز به یک رویکرد فرا رشته‌ای و بین‌رشته‌ای که تاثیرات تکنولوژیکی و اجتماعی را در بر می‌گیرد، تاکید می‌کند. با این حال، این مطالعه استدلال می‌کند که پارادایم‌های فعلی چارچوب‌های سواد هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان ابتدایی اغلب بر دیدگاه‌های سازنده‌گرایانه بدون در نظر گرفتن کامل تعاملات بین عوامل انسانی و فناوری تأکید می‌کنند.
کلیدواژه ها
آموزش ابتدایی- هوش مصنوعی-رویکردهای فرارشته ای
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر