| بررسی اثربخشی آموزش خود تنظیمی بر تاب آوری و نشاط ذهنی دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اردبیل | 
| کد مقاله : 1496-5THEEPCK-FULL | 
| نویسندگان | 
| صادق  فرهمندامین *1، هانیه  جبارزاده2 1مدرس موظف دانشگاه فرهنگیان اردبیل پردیس علامه طباطبایی 2معلم ابتدایی | 
| چکیده مقاله | 
| این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش خود تنظیمی بر تاب آوری و نشاط ذهنی دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اردبیل انجام یافته است. روش پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل همسان بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان پایه ابتدایی ناحیه 1 شهرستان اردبیل که در سال تحصیلی 1402-03 مشغول به تحصیل هستند و طبق آمار ارائه شده از معاونت آموزش و پرورش این ناحیه به تعداد 25035 نفر می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق بصورت تصادفی خوشه ای بود که از دو مدرسه و دو کالس، به تعداد 40 نفر دانش آموزان در دو گروه آزمایش)20 نفر( و کنترل)20( نفر دختر و پسر انتخاب شدند. از ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تابآوری را کانر و دیویدسون )،2003 به نقل از محمدی، 1384(، نشاط ذهنی)ریان و فردریک، 1997( و مدل آموزش خودتنظیمی پینتریچ)2011( بود. نتایج نشان داد. آموزش خود تنظیمی بر تاب آوری دانش آموزان دوره ابتدایی اثربخشی دارد)0/05 >p) ، آموزش خود تنظیمی بر نشاط ذهنی دانش آموزان دوره ابتدایی اثربخشی دارد)0/05 >p ( و آموزش خود تنظیمی بر مولفه های نشاط ذهنی دانش آموزان دوره ابتدایی اثربخشی دارد)0/05 >p | 
| کلیدواژه ها | 
| تاب آوری، یادگیری خودتنظیمی و افزایش نشاط ذهنی دانش آموزان | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی | 
