از اعداد و ارقام تا روایت های زنده:تجربه های معلمان از چالش های ریاضی
کد مقاله : 1495-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
فاطمه سادات حسینی جبلی *، مولود قادریان، زهرا وحیدی، زهرا فروزنده فر
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
ریاضیات، به عنوان بنیادی‌ترین ابزار تفکر و استدلال نقش محوری در توسعه علوم،فناوری و پیشرفت تمدن بشری ایفا می‌کند. با وجود این حوزه حیاتی با چالش‌های چند وجهی و عمیقی مواجه است که نیازمند رویکردهای نوآورانه و راهکارهای جامع است این چالش‌ها نه تنها بر پیشرفت‌های علمی تاثیر می‌گذارند بلکه بر نحوه درک و استفاده از ریاضیات در زندگی روزمره نیز اثر گذارند. هدف از انجام این پژوهش روایت پژوهی معلمان از چالش های ریاضی در مقطع ابتدایی می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختار یافته و مطالعه منابع علمی مرتبط استفاده شده و داده های به دست آمده با روش کدگذاری کیفی تجزیه و تحلیل شده است.نتایج بدست آمده حاکی از آن است علاوه بر اینکه معلم در روش ها و فنون تدریس خود تجدیدنظر کند والدین نیز در مشکلات و کج فهمی های فرزندشان کمک کنند البته در صورتی که روش آنها با روش معلم همسویی داشته باشد.و در آخر لازم است مسئولین آموزش و پرورش اقداماتی را در جهت تدوین مجدد کتاب درسی و فراهم آوردن امکانات و بستر مناسب برای آموزش ریاضیات فراهم کنند تا با رفع این مشکلات، چالش ها نیز به حداقل خود برسد.
کلیدواژه ها
ابتدایی- چالش ها- ریاضیات
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر