تربیت نسل آینده برای مشاغل فردا چگونه میتوان کودکان را از سنین ابتدایی با مهارتها و علایق مرتبط با صنایع و مشاغل آینده آشنا کرد؟ |
کد مقاله : 1473-5THEEPCK-FULL (R1) |
نویسندگان |
مریم طلایی *، حمیده جباری، هاجر فتحی آموزگار ابتدایی |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش، بررسی چگونگی آشنایی کودکان در مقطع ابتدایی با مهارتها و علایق مرتبط با صنایع و مشاغل آینده است. در دنیای امروز که تغییرات سریع در بازار کار و ظهور مشاغل جدید در حال وقوع است، آشنایی دانشآموزان با مهارتهای شغلی ضروری به نظر میرسد. این مطالعه به بررسی استفاده از بازیهای آموزشی دیجیتال بهعنوان یک ابزار مؤثر در انتقال این مهارتها به کودکان پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان مقطع ابتدایی مدارس دولتی شهر آستارا در سال تحصیلی 1403-1404 بوده که از طریق نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان میدهد که بازیهای دیجیتال بهویژه در زمینههای مهارتهای حل مسئله، تفکر انتقادی و کار گروهی، میتوانند تأثیرات مثبت زیادی بر یادگیری مهارتهای شغلی کودکان داشته باشند. با این حال، کمبود منابع آموزشی و عدم دسترسی به فناوری مناسب در برخی مدارس، چالشهای عمدهای در این مسیر بهوجود آورده است. نتایج پژوهش بر لزوم تجدید نظر در برنامههای درسی مدارس ابتدایی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای استفاده از بازیهای آموزشی تأکید دارد تا کودکان بتوانند برای مشاغل آینده آماده شوند. |
کلیدواژه ها |
مهارتهای شغلی، مشاغل آینده، بازیهای آموزشی دیجیتال، آموزش ابتدایی، فناوری آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |