| بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش دوره ابتدایی | 
| کد مقاله : 1472-5THEEPCK-FULL | 
| نویسندگان | 
| فاطمه  جعفری *1، علیرضا   جعفری2، مینو  میری3 1دانشجوی کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، آموزگار ابتدایی 3استادیار گروه آموزش روانشناسی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان | 
| چکیده مقاله | 
| هوش مصنوعی بهعنوان یکی از فناوریهای نوین، پتانسیل بالایی برای تحول در نظام آموزشی بهویژه در دوره ابتدایی دارد. این فناوری با ارائه ابزارها و روشهای نوین میتواند فرآیند یادگیری را برای دانشآموزان جذابتر و کارآمدتر سازد. شیوه نگارش این مقاله تحلیلی _ توصیفی است و به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش دوره ابتدایی می پردازد. نتایج بررسی ها نشان داد که یادگیری شخصیسازیشده، معلمان مجازی، بازیهای آموزشی تعاملی، و ابزارهای کمکآموزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه از کاربردهای آن در آموزش می باشد. همچنین، قادر است با ارزیابی خودکار، بازخورد دقیق و فوری ارائه و زمان معلمان را برای فعالیتهای خلاقانهتر آزاد کند. با این حال، موفقیت در استفاده از هوش مصنوعی مستلزم نظارت دقیق معلمان و توسعه زیرساختهای مناسب است. در این نوشتار سعی داریم به بررسی نقش و مزایای هوش مصنوعی در آموزش دوره ابتدایی پرداخته و چالشها و فرصتهای پیشرو را بررسی و مطالعه نماییم. | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش، دوره ابتدایی، هوش مصنوعی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
