بایدها و نبایدهای بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش (با تکیه بر دانش آموزان ابتدایی)
کد مقاله : 1460-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
پوریا گوگونانی *1، مهران حسینی2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید آیت نجف آباد
2آموزگار دورۀ ابتدایی، کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه شهید باهنر اصفهان
چکیده مقاله
در این پژوهش به بایدها و نبایدهای بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش(با تکیه بر دانش آموزان ابتدایی) پرداخته می شود. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و به خصوص هوش مصنوعی، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در زندگی افراد و کارهای آن ها نفوذ پیدا کرده است. این ابزارها مانند چت بات ها در راستای بهبود در فرآیندهای آموزش نیز استفاده می شوند. برخی کشورهای درحال‌توسعه همانند ایران در تلاش است، برای رسیدن به اهداف متعالی و علمی خود به این فناوری دست یابد. این تحقیق با هدف به‌کارگیری سطوح مختلف هوش مصنوعی در سیستم آموزش‌وپرورش ابتدایی و بیان ارتباط آن با فرصت‌ها و تهدیدهایی که برای دانش آموز ابتدایی پیش می آورد، تدوین گردیده است. روش پژوهش پیش رو توصیفی و کتابخانه ای است. ابتدا با مراجعه به منابع گوناگون مطالبی در حیطه دانش در خصوص هوش مصنوعی ارائه شده است. مطالبی در ادامه در مورد تاثیر هوش مصنوعی در آموزش ابتدایی برای تمامی دروس ارائه شده است و تاثیرات مثبت هوش مصنوعی بر عملکرد دانش آموزان ابتدایی، همچنین چالشها و نگرانی ها در استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، دانش آموز، آموزش ابتدایی، فرصت، تهدید
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر