بررسی تأثیر بازی‌های آموزشی بر کیفیت تدریس در دوره ابتدایى
کد مقاله : 1453-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
نرگس یزدانی *1، ندا ارشدی نیا2
1کارمند
2کارشناسی ارشد ارتباط تصویری(گرافیک) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
چکیده مقاله
بازی‌های آموزشی به‌عنوان یکی از ابزارهای نوین یادگیری، تأثیر چشمگیری بر کیفیت تدریس در دوره ابتدایی دارند. این روش‌ها با ترکیب مفاهیم آموزشی با عناصر جذاب و تعاملی، نه تنها انگیزه یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهند، بلکه به معلمان نیز کمک می‌کنند تا مفاهیم پیچیده را به شکلی ساده و جذاب انتقال دهند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری-کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و دیگر منابع موجود در رابطه با موضوع مذکور به هدف بررسی تاثیر بازی‌های آموزشی کیفیت تدریس در دوره ابتدایی میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که این ابزارها می‌توانند نقش مؤثری در بهبود تعامل معلم و دانش‌آموز، تقویت یادگیری مشارکتی و افزایش میزان درک مطالب داشته باشند. بنابراین، بازی‌های آموزشی به‌عنوان روشی نوآورانه می‌توانند کیفیت تدریس را در دوره ابتدایی به‌طور قابل‌توجهی ارتقا دهند و همچنین امر آموزش و یادگیری را به طور قابل توجهی ملموس کنند.
کلیدواژه ها
بازی های آموزشی، کیفیت تدریس، دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر