تاثیر روش تدریس ترکیبی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1451-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
اکرم سجودی *1، ارکان خوش کلام2 1معلم 2معلم.. |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر روش تدریس ترکیبی (ترکیب آموزش حضوری و مجازی) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر مریوان انجام شد. این پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مدارس شهر مریوان در سال تحصیلی 1404-1403 بود که از میان آنها 60 نفر بهصورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرند (1990) و آزمون پیشرفت تحصیلی استاندارد بود. گروه آزمایش به مدت 8 هفته تحت آموزش ترکیبی قرار گرفت، در حالی که گروه کنترل از روش تدریس سنتی استفاده کرد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که روش تدریس ترکیبی تأثیر معناداری بر افزایش انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است. یافتهها نشان میدهند که استفاده از این روش میتواند به افزایش انگیزش و پیشرفت تحصیلی و در نهایت کیفیت یادگیری در مقطع ابتدایی کمک کند. |
کلیدواژه ها |
آموزش ترکیبی، انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آموزش ابتدایی، یادگیری حضوری و مجازی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |