الگوی یاددهی و یادگیری برای آموزش هوش مصنوعی و توسعه چارچوب سواد آن برای دانش آموزان مقطع ابتدایی
کد مقاله : 1434-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
افسانه زارعی درمیان *1، . محمد امین زارعی درمیان2
1آموزش و پرورش بیرجند
2دانشگاه بیرجند
چکیده مقاله
آموزش سواد هوش مصنوعی، عمدتاً دانش‌آموزان متوسطه و دانشگاه را هدف قرار می‌دهد و اغلب نیازهای منحصر به فرد دانش‌آموزان جوان‌تر را نادیده می‌گیرد. علیرغم نفوذ فراگیر هوش مصنوعی که می‌تواند نابرابری‌ها را تشدید کند، دانش آموزان مقطع ابتدایی، اغلب درک درستی از اصول و مکانیسم‌های هوش مصنوعی ندارند. پیشرفت‌های اخیر در ابزارهای یادگیری هوش مصنوعی متناسب با سن، سواد هوش مصنوعی را به مدارس ابتدایی گسترش داده است، اما چارچوب‌های سواد هوش مصنوعی برای این گروه سنی هنوز توسعه نیافته است. هدف این مطالعه، مفهوم‌سازی سواد هوش مصنوعی با تحلیل چارچوب‌های نظری موجود و پیشنهاد چارچوب جدید سواد هوش مصنوعی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است. هدف آموزش هوش مصنوعی، پرورش استعدادهای همگرایی مجهز به دانش و قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی است.بنابراین، مطالعه روش‌های آموزش و یادگیری هوش مصنوعی زیر برای دانش آموزان پایه پایین ضروری است. در این مطالعه، ما یک مدل طراحی سیستم آموزشی برای آموزش همگرایی موضوعی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را بررسی و تحلیل می‌کنیم. آزمایش‌ها با 47 دانش‌آموز سال دوم ابتدایی انجام شد و پاسخ‌های دانش‌آموزان در برنامه آموزش همگرایی مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به کلاس‌های موضوعی عمومی، از نظر علاقه، درک و انتظارات برای کلاس‌ها بهتر بود.
کلیدواژه ها
واژه‌های کلیدی:: هوش مصنوعی، نفوذ فراگیر، مقطع ابتدایی، سیستم آموزشی، آموزش همگرایی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر