نقش هوش مصنوعی در تحول آموزش ابتدایی: فرصت‌ها و چالش‌ها
کد مقاله : 1411-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
سعید مهدی پورباشی *
آموزش و پرورش استان کرمانشاه
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی در تحول آموزش ابتدایی پرداخته و فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری را شناسایی می‌کند. هدف اصلی، تحلیل تأثیر هوش مصنوعی بر فرآیند یادگیری و آموزش، شناسایی موانع موجود، و ارائه راهکارهای بهره‌برداری بهینه است. پرسش تحقیق این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند آموزش مدارس ابتدایی را بهبود بخشد و چه چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد.روش تحقیق، کیفی و شامل مرور ادبیات، تحلیل مطالعات پیشین و بررسی نمونه‌های موفق است. مطالعه بر نظریه‌های یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز بوده و بر شخصی‌سازی یادگیری، تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تأکید دارد.نتایج نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با ارائه ابزارهای شخصی‌سازی یادگیری، کاهش شکاف‌های آموزشی، و بهبود عملکرد دانش‌آموزان و معلمان، می‌تواند تحولی مثبت ایجاد کند. با این حال، چالش‌هایی مانند نگرانی‌های اخلاقی، نابرابری در دسترسی به فناوری، و نیاز به آموزش معلمان وجود دارد. برای غلبه بر این موانع، توسعه زیرساخت‌های فناوری، آموزش معلمان، و تدوین قوانین حفاظتی ضروری است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش ابتدایی، شخصی‌سازی یادگیری، چالش‌های آموزشی، فناوری آموزشی ، تحول در آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر