| چگونه توانستم نقص یادگیری پیشنیاز آموزش ضرب پایه چهارم را با توجه به سبک های یادگیری در قالب بازی های برنامه ریزی شده، برطرف نمایم | 
| کد مقاله : 1389-5THEEPCK-FULL | 
| نویسندگان | 
| مهسا  ملک * شاغل در آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر
 دانشجوی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران | 
| چکیده مقاله | 
| هدف از پژوهش حاضر، بهبود عملکرد دانش آموزان در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، و روش آن کیفی و از نوع اقدام پژوهی است. جامعه پژوهش، دانش آموزان پایه چهارم دبستان دخترانه روح الله شهرستان خمینی شهر در سال تحصیلی 1401-1400می باشد. در این پژوهش شواهد در طی جلسات کارورزی از طریق ابزارهای مشاهده، مصاحبه با معلم، والدین و کادر مدرسه جمع آوری شد. که نشان ازسطح نامطلوب یادگیری دانش آموزان در مبحث ضرب می داد. لذا در طی مطالعه شیوه های نوین آموزش ضرب و هم افزایی با همکاران بهترین راهکارهای قابل اجرا متناسب با هدف هر جلسه آموزشی انتخاب گردید. یافته های پژوهش حاکی از آن است که اجرای راهکار ها طبق طرح ریزی قبلی و توجه به پیشنیازهای آموزشی برای تدریس هر مبحث و توجه به انگیزه و رغبت دانش آموزان و استفاده از دست ورزی و بازی های آموزشی متناسب با انواع سبک های یادگیری در آموزش ریاضی، به صورت قابل ملاحظه ای در علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی و کاهش افت تحصیلی آن ها تاثیر بسزایی داشته است. | 
| کلیدواژه ها | 
| اقدام پژوهی، ریاضی، ضرب، افت تحصیلی، روش های نوین | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
