تاثیر استفاده از روش‌های تدریس فعال در تدریس ریاضی به دانش‌آموزان پنجم ابتدایی
کد مقاله : 1385-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
فاطمه محمودی زرندی *، پروین سالاری چینه
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی عوامل ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان پایۀ پنجم ابتدایی نسبت به درس ریاضی و چگونگی کسب مهارت های لازم در یادگیری مفاهیم آن وکاهش ضعف فراگیران در این درس می باشد. این پژوهش در بین دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی دبستان پسرانه سلمان فارسی شهر کرمان در سال تحصیلی 1403-1404، با نمونه آماری 39 نفر اجرا شده است. در این پژوهش شواهد اولیه با انجام روش های مصاحبه نیمه ساختار یافته و بررسی روشهای تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل بررسی شد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و و از لحاظ روش کیفی می‌باشد. داده ها به روش شش سئال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج به دست آمده بیان می‌کنند که استفاده از فنآوری‌های نوین، استفاده از دستسازه‌های دانش آموزان و ارائه تکالیف کوتاه و مشارکت دانش‌آموزان در فرایند یاددهی- یادگیری، در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس ریاضی و بالابردن نمرات آنان در این درس موثر است.
کلیدواژه ها
پنجم ابتدایی، ریاضی، تدریس فعال، دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر