تاثیر بازی های دیجیتال بر یادگیری مفاهیم ریاضی در دانش آموزان پایه ابتدایی |
کد مقاله : 1384-5THEEPCK-FULL (R1) |
نویسندگان |
شیرین عالی1، هستی سلیمی1، زهرا موسی پور جناقرد *2 1دانشگاه فرهنگیان 2فرهنگیان اردبیل |
چکیده مقاله |
ریاضیات موضوع مهمی است که در بسیاری از رشته ها فراگیر است. همچنین موضوعی است که ثابت کرده است هم برای آموزش و هم یادگیری چالش برانگیز است که برای مقابله با این چالش ها راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از راهکار ها استفاده از بازی های دیجیتال می باشد هدف از انجام این پژوهش نیز بررسی تاثیرات بازی های دیجیتال در عملکرد دانش آموزان در یادگیری ریاضی می باشد . در نوشتن این مقاله از مرور نظام مند و سیستماتیک استفاده شده است .روش جمع آوری دادهها با برسی پژوهشهای انجام شده در پایگاههای اطلاعاتی «بانک اطلاعات نشریات کشور1»، «پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی2» و «پایگاه مجلات تخصصی نور3» و «پایگاه اطلاعات Science Direct» انجام شد. به مطالعه در پژوهش حاضر جامعه تحقیق عبارت است از مجموعه مقاله های علمی پژوهشی مرتبط که در ده سال اخیر (1403-1392) در مجلات معتبر نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی مطرح، منتشر شده اند نتایج یافتهها نشان میدهند که بازیها به دانش آموزان این امکان را میدهند که مفاهیم را به صورت تجربی یاد بگیرند همچنین بازی ها به افزایش مهارتهای اجتماعی و حل مسئله دانش آموزان کمک می کند و استفاده از بازیهای دیجیتال به خاطرویژگی هایی مانند آسان بودن ،جذابیت، فیدبک فوری، ایجاد محیط یک آرام و بدون استرس، تنوع دریادگیری، مشارکت فعال دانش آموزان و دانش آموز محور بودن ، توجه به خصوصیات و نیازهای فراگیران، غایتمندی در انگیزش و یادگیری دانش آموزان موثر بوده و به پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در زمینه یادگیری ریاضی کمک میکند. |
کلیدواژه ها |
بازی های آموزشی، بازی های دیجیتال، یادگیری ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |