راهکارهای مدیریت زمان در کلاس‌های چندپایه برای افزایش بهره‌وری آموزشی
کد مقاله : 1356-5THEEPCK-FULL (R1)
نویسندگان
زهرا صالحیان مجد *
آموزش و پرورش اردبیل
چکیده مقاله
مدیریت زمان در کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی به دلیل تنوع سنی و سطح تحصیلی دانش‌آموزان، یکی از چالش‌های اصلی معلمان است. این کلاس‌ها که در آن‌ها دانش‌آموزان از پایه‌های مختلف در یک کلاس واحد حضور دارند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای مؤثر برای افزایش بهره‌وری آموزشی هستند. این تحقیق به بررسی راهکارهای مدیریت زمان در کلاس‌های چندپایه می‌پردازد تا به معلمان کمک کند تا از زمان آموزشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
راهکارهایی مانند برنامه‌ریزی درسی منعطف، استفاده از روش‌های تدریس مشارکتی، تقسیم دانش‌آموزان به گروه‌های کوچک بر اساس سطح تحصیلی و استفاده از ابزارهای آموزشی متنوع می‌توانند به معلمان در مدیریت مؤثر زمان کمک کنند. همچنین، ایجاد محیطی سازمان‌یافته و استفاده از فناوری‌های آموزشی ساده می‌توانند به کاهش اتلاف زمان و افزایش تمرکز دانش‌آموزان کمک نمایند.
این تحقیق نشان می‌دهد که مدیریت زمان بهینه نه تنها به بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان منجر می‌شود، بلکه می‌تواند استرس معلمان را کاهش داده و محیط یادگیری را پویاتر و جذاب‌تر کند. نتایج این مطالعه می‌تواند به عنوان راهنمایی برای معلمان و مدیران آموزشی در جهت بهبود کیفیت آموزش در کلاس‌های چندپایه مورد استفاده قرار گیرد
کلیدواژه ها
مدیریت زمان، کلاس‌های چند پایه، بهره‌وری آموزشی، برنامه ریزی درسی، روش‌های تدریس مشارکتی، فناوری‌های آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر