تکنولوژی و بازی آموزشی
کد مقاله : 1348-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
شیرین عالی1، مهدیه اکبری *2، سحر دانش1
1ندارد
2ندارم
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف ترغیب معلمان به بهره گیری از تکنولوژی و بازیهای آموزشی در فرآیند تدریس، به بررسی تأثیرات این روش ها
در حوزه مذکور پرداخته است. در این راستا، با استفاده از روش مرور روایتی، پس از پایان مراحل غربالگری، ۶۲ مقاله علمیـپژوهشی
مرتبط با موضوع، که طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ منتشر شده بودند، انتخاب و تحلیل شدند.
نتایج نشان می دهد که میزان آگاهی و آمادگی معلمان برای بهره گیری از این روشها در آموزش محدود است. از طرفی، تحلیل
یافتهها نشان دهنده تأثیرات مثبت استفاده از تکنولوژی و بازی در فرآیند یادگیری است. تحقق کامل این تأثیرات مستلزم فراهمسازی
زیرساختهای مناسب، آموزش معلمان و ایجاد آگاهی نسبت به مزایا و نحوه استفاده از فناوری و بازی های آموزشی در فرآیند تدریس
است. این پژوهش تالش دارد با ارائه یک دیدگاه جامع، زمینه را برای ترغیب معلمان به بهره گیری از این روشهای نوین در آموزش
فراهم کند و با برجسته سازی نقش این روشها، ضرورت ادغام آن ها در فرآیند یاددهیـیادگیری و بهبود اثربخشی آموزشی را نشان دهد.
کلیدواژه ها
تکنولوژی ـ بازی آموزشی ـ آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی