یادگیری فعال مبتنی بر بازی در آموزش مدرن: مروری بر مطالعات و نتایج |
کد مقاله : 1342-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
محسن مولاپناه *1، مهدی سیفی2، ابراهیم کریمی1، مهرداد نصیری2، علی محمودی1 1اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل 2اداره کل آموزشو پرورش استان اردبیل |
چکیده مقاله |
امروزه در آموزش مدرن، استفاده از یادگیری مبتنی بر بازی به عنوان یک روش آموزشی و یادگیری در همه دروس مدرسه از جمله ریاضیات رایج است. مطالعات متعددی در مورد تأثیرات این روش تدریس بر دستاوردهای دانش آموزان وجود دارد. نظریه های نوین تدریس، تأثیر مهم آموزش را بر رشد حوزه عاطفی دانش آموزان مرتبط با موضوع و آموزش آن می دانند. این مطالعه با تمرکز بر پایگاههای استنادی خارجی و داخلی و بررسی و طبقه بندی آنها بر مبنای میزان مرتبط بودن پژوهشها با موضوع مورد بررسی مقاله به این نتیجه دست یافت که یادگیری مبتنی بر بازی نوعی تکنیک یادگیری فعال در نظر گرفته می شود که در آن از بازی ها برای تقویت یادگیری دانش آموزان استفاده می شود. دانشآموزان میتوانند با تمرین برای زندگی آینده، یادگیری روابط انسانی و اجتماعی و همکاری در گروههای بازی، مهارتهای خود را از طریق بازیها تقویت کنند. به عنوان یک سیستم جدید یادگیری منجر به ایجاد انگیزه و بهبود یادگیری در بین دانش آموزان می شود. |
کلیدواژه ها |
یادگیری مبتنی بر بازی، یادگیری فعال، آموزش مدرن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |