شناسایی چالش های بازی وارسازی آموزش دردوره ابتدایی |
کد مقاله : 1338-5THEEPCK-FULL (R1) |
نویسندگان |
شیرین عالی1، سیده مریم مشعوفی *2، غلامرضا رضازاده3 1دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، اردبیل،ایران 3کارمند دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضرباهدف شناسایی چالش ها،دراجرای بازی وارسازی آموزش دردوره ابتدایی صورت گرفته است لذا؛این پژوهش،به لحاظ هدف کاربردی و دردسته پژوهش های کیفی وازنوع سنتز پژوهی است.برای یافتن منابع مرتبط باموضوع پژوهش ازکلیدواژه های بازی وارسازی،چالش های اجرای بازی وارسازی،بازی دردوره ابتدایی،موانع استفاده از بازی درکلاس درس استفاده شده است.همچنین ازپایگاه های اینترنتی و نشریات معتبرخارجی وداخلی مثل پایگاه تخصصی مجلات نور،پورتال جامع علوم انسانی,Google Scholar ,SID, Civilica ,ScienceDirect استفاده شده است.برای جمع آوری اطلاعات31مقاله مورداستفاده قرارگرفته است.نتایج یافته هانشان میدهدکه درمجموع33واحدبه عنوان مضامین پایه و10واحدبه عنوان مضامین سازمان دهنده ودرنهایت5واحدبه عنوان مضامین فراگیرشناسایی شدند.چالشهای اصلی شناسایی شده پژوهش،عبارت انداز:چالش های آموزشی ومدیریتی،چالش های معلمان،چالش های فنی وزیرساختی،چالش های محتوایی وارزشیابی وچالش های اجرایی وزمانی.بنابراین باتوجه به یافته های بدست آمده ازاین پژوهش میتوان به نوعی ازموانع ومشکلات پیش رو دراجرای بازی وارسازی درکلاس درس آگاه شدوچالش های این مسیربرای معلمان وتمام کسانی که می خواهند از این روش درفرایندآموزش استفاده کنند،به طور سازماندهی شده آشکارمیشود. |
کلیدواژه ها |
بازی وارسازی،چالش های اجرای بازی وارسازی، بازی دردوره ابتدایی،موانع استفاده ازبازی درکلاس درس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |