اثربخشی ابزارهای کمک آموزشی بر یادگیری درس ریاضی دانشآموزان دو زبانه دوره ابتدایی شهر قم |
کد مقاله : 1318-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
خسرو نظری *1، ابراهیم اصابت طبری2، علیرضا مهدوی مقدم (ارائه دهنده مقاله)3 1استادیار گروه مدیریت آموزشی پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران 2تهران دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید چمران گروه علوم تربیتی 3آموزش و پرورش قم |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی ابزارهای کمکآموزشی بر یادگیری درس ریاضی دانشآموزان دو زبانه دوره ابتدایی شهر قم در سال تحصیلی 1403-1402 بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت موضوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانشآموزان پسر عادی و دوزبانه دوره ابتدایی مجموعه مدارس هجرت شهر قم در سال تحصیلی 1403-1402 بودند که 60 نفر به روش نمونهگیری در دسترس بعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزارهای کمکآموزشی و آزمون یادگیری محققساخته برای جمعآوری دادهها استفاده شد. روایی آزمون محقق ساخته به تایید استاد راهنما و معلمان ریاضی رسید. پایایی آزمون با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت (۸۴۵/۰). تحلیل دادهها نشان داده است ابزارهای کمک آموزشی بر یادگیری درس ریاضی در دانشآموزان دوزبانه دوره ابتدایی شهر قم موثر میباشد. نتایج حاصله میتواند پرتوهای نوینی را در ارتباط ابزارهای کمک آموزشی با یادگیری درس ریاضی در دانشآموزان دو زبانه نمایان سازد. |
کلیدواژه ها |
ابزارهای کمکآموزشی، یادگیری درس ریاضی، دانشآموزان دو زبانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |