نقش هوش مصنوعی در تقویت دانش پداگوژی محتوا (PCK) معلمان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1316-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
لیلا شیرمحمدزاده *
آموزش پرورش منطقه خلخال
چکیده مقاله
هوش مصنوعی (AI) به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز، امکان تحول در روش‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای معلمان را فراهم آورده است. دانش پداگوژی محتوا (PCK) که شامل توانایی معلمان در ترکیب دانش موضوعی و روش‌های تدریس است، می‌تواند از امکانات هوش مصنوعی بهره‌مند شود تا آموزش در دوره ابتدایی به شیوه‌ای مؤثرتر انجام گیرد. این مقاله به بررسی چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر تقویت PCK معلمان ابتدایی می‌پردازد. ابزارهای هوش مصنوعی مانند سیستم‌های تحلیل داده‌های یادگیری، شبیه‌سازهای تدریس، و پلتفرم‌های آموزش شخصی‌سازی‌شده می‌توانند به معلمان در شناخت نیازهای دانش‌آموزان، طراحی فعالیت‌های آموزشی هدفمند، و بهبود روش‌های تدریس کمک کنند. همچنین، فناوری‌های مبتنی بر AI امکان آموزش مستمر معلمان و دسترسی به منابع متنوع آموزشی را فراهم می‌سازد.این مقاله علاوه بر ارائه مزایای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، به چالش‌هایی چون وابستگی به فناوری، نگرانی‌های اخلاقی و حریم خصوصی داده‌ها می‌پردازد. در پایان، پیشنهادهایی برای ادغام مؤثر AI در برنامه‌های آموزشی معلمان ابتدایی ارائه شده است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، دانش پداگوژی محتوا (PCK)، آموزش ابتدایی، فناوری آموزشی، توسعه حرفه‌ای معلمان، تدریس مبتنی بر فناوری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر