راهکارهای تحقق عدالت آموزشی در کلاس های چندپایه روستایی |
کد مقاله : 1306-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
مریم کرماجانی *1، عادل سلیمانی2 1دانشجوی کارشناسی رشته امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه. 2وزارت اموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
چکیده هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که با رویکرد مطالعه موردی انجام شده است، بررسی راهکارهای تحقق عدالت آموزشی در کلاسهای چند پایه روستایی بود. دادههای این پژوهش با روش مصاحبه نیمه ساختارمند از جامعه آماری سه نفر از راهبران آموزشی-تربیتی، چهار نفر از معلمان دارای سابقه تدریس در این کلاسها و دو نفر از والدین دانش آموزان کلاسهای چند پایه شهرستان کنگاور استان کرمانشاه با روش نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. در فرایند تجزیه و تحلیل دادهها از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد که ۱۰۸ کد باز، ۱۷ کد محوری و ۷ کد انتخابی حاصل شد، از جمله کدهای محوری به دست آمده که میتواند در تحقق عدالت آموزشی در این کلاسها تاثیرگذار باشد میتوان به مدیریت زمان، مدیریت امکانات، پایش یادگیری، مهارت تدریس، مهارت عاطفی، مهارت کلامی، توسعه آموزشی، توسعه تربیتی، ارتقاء یادگیری، ارتقاء امکانات، مدیریت آموزشی، امکانات ورزشی، مدیریت ورزشی، بهداشت محیط، آموزش بهداشت، مدیریت تحصیلی و مباحثه آموزشی اشاره کرد و در نهایت از استنباط و ارتباط این کدها با یکدیگر کدهای انتخابی موثر بر این کلاسها را میتوان، مدیریت یادگیری، مهارتهای شغلی، اثربخشی راهبران، کیفیت بخشی آموزشی، تربیت جسمانی، توسعه بهداشتی و راهبردهای یادگیری دانست. |
کلیدواژه ها |
واژه های کلیدی : توسعه حرفهای ، عدالت آموزشی ، کلاس چند پایه ، کیفیت بخشی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |