ایجاد یک چهارچوب ارزیابی برای یادگیری مبتنی بر بازی در آموزش ابتدایی |
کد مقاله : 1303-5THEEPCK-FULL (R1) |
نویسندگان |
الهه منتظر سقزچی *، فائزه رحیمی مجندهی دانشجوی آموزش ابتدایی، پردیس بنت الهدی صدر اردبیل |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی و طراحی یک چارچوب ارزیابی برای یادگیری مبتنی بر بازی (Game-based Learning) در آموزش ابتدایی پرداخته است. با توجه به اهمیت یادگیری فعال و جذاب در دورههای ابتدایی، استفاده از بازیها به عنوان یک ابزار آموزشی میتواند نقش مؤثری در تسهیل فرآیند یادگیری دانشآموزان ایفا کند. در این تحقیق، تلاش شده است تا با تحلیل و ترکیب نتایج پژوهشهای مختلف در این حوزه، یک چارچوب ارزیابی جامع و مؤثر برای سنجش تأثیرات یادگیری مبتنی بر بازی دانشآموزان ایجاد شود. در این راستا، پژوهشگران با استفاده از روش سنتز پژوهی (Research Synthesis)، به جمعآوری و تحلیل مطالعات قبلی در زمینه یادگیری مبتنی بر بازی در مقطع ابتدایی پرداخته و پارامترهای کلیدی ارزیابی را شناسایی کردهاند. در نهایت، چارچوب ارزیابی پیشنهادی به معلمان و پژوهشگران کمک میکند تا به طور مؤثر تأثیرات یادگیری مبتنی بر بازی را ارزیابی کنند و برنامههای آموزشی خود را بر اساس دادههای به دست آمده از این ارزیابیها بهینهسازی نمایند. |
کلیدواژه ها |
بازی،بازی آموزشی،یادگیری مبتنی بر بازی، ارزشیابی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |