بررسی چالش های معلمان درکلاس های چند پایه دوره ی ابتدایی |
کد مقاله : 1294-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
سید علی نعمتی مرشت *1، عسل اسماعیلی گللو2 1اداره ی آموزش و پرورش استان اردبیل 2اردبیل ، خیابان ۱۳ آبان ، کوچه ی یاس یک ، پلاک ۱۸۸ |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر بررسی چالش های موجود درکلاس های چند پایه دوره ی تحصیلی ابتدایی است. روش پژوهش حاضر کیفی و در قالب مروری – توصیفی میباشد و برای گردآوری داده ها،ا ز منابع معتبر علمی ، اسناد موجود، و مطالعات کتابخانه ای استفاده شده است. این اطلاعات به صورت توصیفی تحلیل و تفسیر شده است. آموزش و پرورش یک حقوق عمومی است و هر کودکی حق دارد که از آموزش بهره مند گردد لذا ایجاد کلاس های چند پایه فرصت یادگیری برای بسیاری از کودکان مناطق روستایی و عشایری را فراهم میسازد . یافته پژوهش حاضر نشان می دهد که معلمان در کلاس های چند پایه با چالش های مختلفی روبه رو می شوند ، آشنایی با این چالش ها باعث می شود دید وسیع تری نسبت به کلاس های چند پایه داشت و تصمیم گیری های بهتر و درست تری را اتخاذ کرد و به اهداف آموزشی و تربیتی مد نظر به خوبی رسید . |
کلیدواژه ها |
چالش های معلمان ، کلاس چند پایه ، دوره ی ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |