تبیین بی صداقتی تحصیلی براساس ادراک محیط یادگیری دانشجویان
کد مقاله : 1290-5THEEPCK-FULL (R1)
نویسندگان
سمیه حسن نیا *1، سمیرا کریمیان القچین علیا2، نیلوفر شکوهی زادگان2، فاطمه طاعتیان منش2
1گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
چکیده مقاله
بی‌صداقتی تحصیلی، پدیده‌ای است که در بسیاری از محیط‌های آموزشی مشاهده می‌شود و می‌تواند عواقب جدی برای فرد، جامعه و نظام آموزشی داشته باشد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی با هدف تعیین ارتباط بین ادراک محیط یادگیری و بی صداقتی تحصیلی دانشجویان پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگلیویه و بویراحمد شهر یاسوج انجام شده است. پژوهش حاضر در سال ۱۴۰۳ بر روی ۹۸ نفر از دانشجویان پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگلیویه و بویراحمد شهر یاسوج به روش نمونه گیری دردسترس صورت گرفت. اطلاعات از طریق پرسشنامه محیط یادگیری کلاس مک گی(2007) و مقیاس بی صداقتی تحصیلی مک کابی و تروینو(1997) جمع آوری گردید . برای تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار 24spss آزمون رگرسیون چند متغیری همزمان یا استاندارد استفاده شد . نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک محیط یادگیری و بی صداقتی تحصیلی رابطه منفی معنادار وجود دارد. این بدان معناست که هر چقدر محیط یادگیری و محیط مثبت کلاس بیشتر باشد، بی صداقتی تحصیلی کمتر می شود.
کلیدواژه ها
دانشجویان، بی صداقتی تحصیلی، ادراک محیط یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر