بررسی اهمیت آموزش تفکر خلاق و حل مسئله در مدارس ابتدایی |
کد مقاله : 1272-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
امیرحسین فرضی *1، امیراصلان فرضی2 1دانشجو معلم،دانشگاه فرهنگیان،نیر،اردبیل،ایران 2دبیر رسمی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
باتوجه به اینکه در دنیای امروز آموزش به سوی پرورش دانش آموزانی میرود که از سنین پایین دارای مهارت های تفکر خلاق و حل مسئله باشند،بایستی سیستم آموزشی کشورمان هم قدمی در این راستا بردارد؛برای همین هدف از انجام این پژوهش،مرور و بررسی اهمیت آموزش تفکر خلاق و حل مسئله به دانش آموزان مدارس ابتدایی و ارائه پیشنهاداتی برای مدارس، معلمان و سیاستگذاران نظام آموزشی کشورمان می باشد. روش مورد استفاده در مقاله حاضر،مروری و روش گردآوری اطلاعات،کتابخانه ای و متن کاوی می باشد؛یافته های این مقاله نشان داد،آموزش تفکر خلاق و حل مسئله به دانش آموزان در سنین پایین از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای همین تربیت معلمانی که خود دارای مهارت تفکر خلاق و حل مسئله هستند،میتوانند دانش آموزانی را از سنین پایین با مهارت هایی همچون تفکر خلاق و حل مسئله پرورش دهند،چرا که آموزش تفکر خلاق و حل مسئله نتایجی بلندمدت دارد؛که برای بهره مندی از آن باید به روش تدریس های ویژه برای تقویت تفکر خلاق و حل مسئله،نقش معلمان و محیط کلاس در پرورش این مهارتها توجه خاصی داشته باشیم چرا که این مهارت ها نه تنها در زندگی تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد،بلکه این مهارت ها جزء ضرورت های زندگی محسوب میشوند. |
کلیدواژه ها |
آموزش تفکر خلاق،حل مسئله،دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |